31.3.15

פשטידת בצל

הפשטידה הזו היתה הפשטידה הקבועה של דודה שלי מירית, שהיום היא כבר טבעונית..אני כידוע לא אוהבת בצל בשום צורה אבל בשביל בעלי אני מכינה גם מה שאני ממש ממש לא אוהבת! אז הרווחתם מתכון שעבר הסבה לכשר לפסח (נו מה לעשות זה קורה ממש עוד 3 ימים). אז למי שמחפש משהו קליל להכין לארוחה לפני הסדר בערב או לבוקר שלמחרת - מי שיכול בכלל לחשוב על אוכל (אני אהיה בצעידה בים - אתם מוזמנים להצטרף!). המתכון ממש שמן, אבל טעים ביותר... לפחות לפי בעלי וכל מי שאוהב בצל. אז הכינו את הממחטות או משקפי הצלילה או חצי פרוסת לחם בפה (לי זה לא עזר - הכי טוב להקפיא את הבצלים לפחות ל-4 שעות).

שוב אין הרבה תמונות של שלבי ההכנה, כי כשאני מכינה אותה עם ילדה בת שנה על הידיים קצת קשה להכניס עוד מצלמה בסיפור...

המרכיבים:
6-7 בצלים גדולים.
100 גרם חמאה.
1 כוס שמנת לבישול (אני משתמשת ב-10%).
4 ביצים.
4 כפות קמח מצה (וכשלא פסח און מי שלא שומר אפשר להמיר ב-4 כפות קמח תופח).
1 כף גדושה של קורנפלור.
מלח פלפל ואגוז מוסקט.

יאללה למטבח!
קודם כל נדליק את התנור ל-180 מעלות.

בסיר ממיסים את החמאה ומוסיפים את כל הבצל הקצוץ (כדאי לכן רק בשביל זה לקנות מאסטר סלייסר) ומאדים על אש נמוכה לפחות 20 דקות תוך כדי ערבוב. 
מכבים את האש ומוסיפים את השמנת ומערבבים היטב. מוסיפים את הביצים אחת אחת ומערבבים למהר שלא יתבשלו... 
מוסיפים את הקמח, קורנפלור והתבלינים ומערבבים טוב ויאללה לתבנית ולתנור בערך ל-50 דקות (אם טורבו אז פחות).
אני אוהבת שהפשטידה נחה לפחות שעה לפני ההגשה. כן שעה! לא טעיתי - בשביל שתתייצב טוב ואז מחממת שוב לפני ההגשה.

טיפ קטן - אם יצא לכם הרבה בלילה, תשימו קצת בתבנית קפקייקס וככה אפשר לנשנש לפני שהאורחים באים.... כולם מרווחים. (וכמו שאתם רואים אני לא הספקתי לצלם את הקפקייקס אחרי האפייה כי...זללו!).

שיהיה בתאבון!



אהבתם את הפוסט??? אתם לא רוצים לפספס אף פוסט - עשו לייק לדף הפייסבוק שלי
רוצים לקבל פוסטים ישירות למייל? הצטרפו ממש פה מצד ימין למעלה




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה