16.3.15

מרק אפונה וברוקולי



יש! החלה עונת המרקים. אני ממש אוהבת מרקים, מכל הסוגים ומכל הטעמים (כן כן חוץ ממרק בצל...זוכרים?). הכי כייף לחזור הביתה אחרי שנרטבת בגשם, להשתחל לפי'גמה חמימה ולחמם קערית מרק עם קצת קרוטונים (או שקדי מרק) - ולחייך.

המרק הזה מוצלח במיוחד, כי מעבר לאפונה והברוקולי הכנסתי עוד כמה ירקות בריאים שלא הכי מורגשים אבל עושים את העבודה. מי שלא אוהב כ"כ אפונה יכול לשים יותר ברוקולי ולהפך...אז קדימה לעבודה.

חומרים

3 כוסות אפונה (אצלי השתרבבו להם גם גזרים)
1/2 חבילת ברוקולי (בערך 400 גרם).
1 תפוח אדמה.
 2 שיני שום קצוצות או בצל קצוץ + 2 שיני שום כתושות.
שמן זית.
מלח ופלפל.

אני השתמשתי במוצרי סנפרוסט, הוצאתי אותם כשעה לפני ההכנה שלא יהיה קפואים....


אז קדימה לעבודה

בסיר גדול נחמם כמה כפות שמן זית, ונוסיף את שיני השום הקצוצות או הבצל.
נוסיף את תפוח האדמה שחתכנו לקוביות.


 אחרי 2-3 דקות נוסיף את האפונה והברוקולי ומים עד שהכל יכוסה.
כמובן מלח ופלפל, אני אישית לא מוסיפה אבקת מרק (אחרי שקראתי מה בדיוק שיש שם...אבל מי שרוצה מוזמן להוסיף כף).


מבשלים על אש גבוהה עד שהמים רותחים ולאחר מכן מנמיכים ומבשלים עוד כ-20 דקות.
לאחר מכן שופכים כקצת יותר ממחצית מהמים (אני שופכת לקערה כי אני משתמשת בהם אח"כ).
ושולפים את הבלנדר מוט ומתחילים לטחון....
אחרי חצי טחינה אני מוסיפה את 2 שיני השום הכתושות - כי אני אוהבת להרגיש את הטעם של השום - זה ממש לא חובה. אבל רק לידע כללי - שום זה ממש ממש ממש בריא, בעיקר בחורף. רוצים לדעת עוד - תכנסו לכאן.


וממשיכים לטחון עד שהמרקם חלק.
במידה והמרק יצא סמיך מידי אפשר להחזיר חלק מהמים שהוצאנו קודם (זוכרים ששפכנו לקערה...)



מכיוון שהאפונה לא נטחנת עד הסוף, רצוי לסנן את המרק במסננת דקה.

למי שרוצה מרק עוד יותר מפנק - שימו כפית של שמנת לבישול או שמנת חמוצה.

וקדימה לזלול.....

  



2 תגובות:

  1. 1. יש עכשיו ברוקולי טרי,אני תמיד יעדיף ירק טרי
    2. למה לשפוך מים, פשוט לשים פחות מההתחלה.

    השבמחק
  2. תמיד עדיף טרי... לא תמיד יש בבית או זמין בשווקים....
    אני שמה הרבה מים בשביל שזה יכסה את כל הירקות, וכשאני טוחנת אני מעדיפה שהמרק יהיה סמיך אז אני שופכת.
    :)
    בתאבון!

    השבמחק