6.1.15

החלה המושלמת + מתכון לפרנץ' טוסט

הבת שלי אלרגית לסומסום וזה אומר שאני חייבת להיות יצירתית אקסטרה במטבח כי תאמינו או לו יש סומסום בכל לחם (חשש לסומסום זה אותו דבר) ובכל מאפיה. אז בחנוכה אפיתי לה סופגניות (היתה הצלחה מסחררת), וביום יום אופה בערב אוכלת פשטידות וכאלה ופחות לחמים אבל ביום שישי חייבים חלה. יש המוני מתכונים לחלות, כולם טוענים שהחלה שלהם היא "החלה" אבל באמת שהנה לאחר חיפושים רבים מצאתי את "החלה" שלי. והגשמתי חלום - הבת שלי אכלה פרנץ' טוסט בשבת בבוקר. המתכון אולי נראה ארוך, אבל ממש בקטנה! נכון הוא מחולק לכמה שלבים - אני מבטיחה שלא תתצטערו על ההשקעה. ואל תשכחו שמי שאופה בערב שישי נהנה מפרנץ' טוסט בשבת.

טיפ קטן - אם אתם מכינים את החלה בחורף, לוקח לה זמן לתפוח. במקום שעה התפחה לכו על שעתיים או שתשימו במקום חמים בבית.







המתכון המושלם הזה נלקח מהאתר המופלא הנחתום בשינויים קנטנים שלי.

אז מה צריך?

חומרים לפוליש:
200 גרם קמח לחם לבן.
200 מ"ל מים.
רבע כפית שמרים יבשים.

לבצק:
600 גרם קמח לחם לבן.
2 כפיות שמרים יבשים.
כפית וחצי מלח.
1/3 כוס שמן זית.
2 כפות סוכר.
2 ביצים טרופות.
150 מ"ל מים.

אז איך מכינים?
לפוליש: מנפים את הקמח לקערה.
מוסיפים את השמרים והמים ומערבבים היטב,עד ליצירת עיסה אחידה.
מכסים את הקערה בניילון נצמד ומניחים בטמפרטורת החדר למשך שעה, לאחר מכן מכניסים את הפוליש למקרר, לפחות למשך שמונה שעות. ניתן להשתמש בפוליש עד שלושה ימים.
כשעה לפני מוציאים את הפוליש מהמקרר ומניחים בטמפרטורת החדר.

לבצק: מנפים את הקמח לקערה.
נוסיף לפי הסדר: מלח ,שמרים וסוכר - מערבבים היטב לאחר כל הוספה.
מוסיפים את הפוליש, שמן, ביצים ומים ומערבבים עד לקבלת עיסה אחידה.

לשים במשך כעשר דקות, עד שהבצק רך וגמיש. במידה והבצק דביק אפשר להוסיף מעט קמח.
מגלגלים את הבצק לכדור הדוק, מניחים בקערה משומנת בשמן זית ומכסים את במגבת לחה וממתינים עד שהבצק מכפיל את נפחו.

לאחר ההתפחה: מוציאים את הבצק מהקערה ולשים מעט. ועכשיו עושים מה שבא - אני חילקתי את הבצק לשנים. עשיתי חלה קלועה אחת והשניה עשיתי עיגולים שתפחו לחלה "נקרעת" פשוט בוצעים ממנה חלקים בקלות - מושלם לטבילה בחריימה למשל. וממה שנשאר עשיתי לחמניות קשר.
ומשאירים בתבניות להתפחה שניה של שעה ומכסים במגבת.

מחממים תנור ל220 מעלות. ממש לפני שמכניסים את התבנית עם הלחמים, מכניסים תבנית נוספת לתחתית התנור עם כוס מים - זה יוצר אדים בתנור. ואז מכניסים את ההחלות לתנור - ואופים רבע שעה. לאחר רבע שעה מורידים את החום ל190 מעלות ואופים עוד חצי שעה (שימו תזכורת בטלפון שלא תפספסו).
במידה והחלות משחימות מהר מלמעלה שימו תבנית נוספת למעלה שתגן עליהן.

כשמוצאים את החולות חשוב מאוד לתת להן להצטנן על רשת.

איך עשיתי את הפרנץ' טוסט?
האמת זה אפילו לא מתכון, זה מה שאמא שלי היתה מכינה שהייתי ילדה, ככה פשוט וככה טעים! 
מומלץ להגיש עם אבוקדו או קוטג' - היי לא לשפוט אלו טעמי הילדות שלי...



בקערה טורפים 2 ביצים מוסיפים 4 כפות חלב ומעט מלח, טורפים שוב. 
פורסים מהחלה פרוסות עבות, טובלים כל פרוסת לחם בנדיבות, ו...למחבת חמה עם שמן (מומלץ שמן קנולה ולא זית...).
מוציאים כשזהוב משני הצדדים.



בתאבון!


אהבתם את הפוסט??? אתם לא רוצים לפספס אף פוסט - עשו לייק לדף הפייסבוק שלי
רוצים לקבל פוסטים ישירות למייל? הצטרפו ממש פה מצד ימין למעלה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה