22.8.15

המוקפץ שקפץ



אין כמו מוקפץ קליל ביום שבת, במיוחד שבעלי יקירי הוא הסו-שף ועושה את כל ההכנות (בזמן שאני חוצפנית ישנה לי), וכל מה שנותר הוא להקפיץ לתבל ולזלול!
כמו תמיד איך שיש משהו חדש על המדף אני רצה לקנות ולבשל, הפעם נבחרו רצועות עגל טרי להקפצה באריזה מגניבה לחלוטין ששומרת על טריות. אני חייבת לציין לטובה את הבשר, יצא רך עסיסי והרגיש טרי טרי.
ההכנה היא ממש קלה (במיוחד שמישהו אחר קולף, קוצץ ומנקה :)

אז מה צריך?
2 פלפלים גדולים.
3 גזרים בינוניים.
1 חבילת פטריות טריות.
חצי כרוב קטן.
4 שיניי שום.
וחצי חבילת איטריות אורז.
וחבילת רצועות עגל להקפצה.
4 כפות צילי מתוק.
4 כפות סויה.
5 כפות שמן זית.

קדימה להתלכלך....
איך מתחילים? קודם כל חותכים את הפלפלים לרצועות, את הגזרים קולפים בקולפן (כשאני חותכת ג'וליאנים אז הם "נעלמים" לי במוקפץ...), את פטריות חותכים לפרוסות, ואת השום כותשים ואת הכרוב קוצצים גס (גם הוא מתכווץ).





ועכשיו לסדר ההקפצה:
בווק עם 2 כפות שמן זית נקפיץ את הפלפלים עם כף סויה וצ'ילי מתוק.


 לאחר כ-4 דקות ונוסיף את הגזר,


 ולכן כ-4 דקות נוספות את הפטריות והכרוב.
לאחר מכן נוסיך עוד כף סויה ועוד כף צ'ילי מתוק ומחצית מהשום הכתוש (2 שיניים).


כאשר מוכן נשים את הכל בקערה בצד, ונגש להקפיץ את הבשר.
בווק נשים עוד 2 כפות שמן זית ונוסיף את הבשר. לאחר שקיבל צבע נוסיף כף סויה וכף צ'ילי מתוק ואת השום שנותר.


לאחר שמוכן נשים בקערה של הירקות ונסיים בהקפצה של האטריות אורז.
(יש להכין את האטריות לפי ההוראות על האריזה).
נקפיץ את האיטריות עם כף שמן זית וכף ציילי וכף סויה.


אחרי שסיימנו זורקים את הכל חזרה לווק ומקפיצים כדקה, ו..... זוללים!

בתאבון.
אהבתם את הפוסט??? אתם לא רוצים לפספס אף פוסט - עשו לייק לדף הפייסבוק שלי
רוצים לקבל פוסטים ישירות למייל? הצטרפו ממש פה מצד ימין למעלה.

2 תגובות:

  1. נראה מאוד טעים... אני בעיקר לא יכול להתעלם מהירקות החתוכים לעילא!

    השבמחק
  2. מה עם גילוי נאות לגבי הבשר שהתקבל במסגרת יח"צ של "אדום אדום"?

    השבמחק