10.9.13

עוגיות שוקולד צ'יפס בדואט שוקולד מריר ושוקולד לבן

בעלי ביקש שאכין לו עוגיות לעבודה, ביקש כל כך יפה לא אכין? האמת שמגיע לו, מזמן לא נכנסתי למטבח (חם לי!!!) אז החלטתי שבאמת הגיע הזמן וגם העוגיות האלו קלות כ"כ... אז מה צריך? קודם כל מזגן קרררר שיקרר את המטבח ואז אפשר להתחיל לעבוד..... 









אז מה צריך?
200 גרם חמאה
1/2 כוס סוכר (אפשר לבן ואפשר חום ואפשר לערבב...) - במתכון המקורי יש כוס אני ממליצה בחום לשים חצי זה מספיק מתוק גם ככה...אבל זו דעתי (לבעלי אגב הכנתי עם כוס שלמה... שיהיה מתוק לו ולחברים בעבודה...).
כף תמצית וניל
2 ביצים גודל M
2 כפיות נס קפה (אני שמתי בטעם אגוזים)
300 גרם קמח
1/2 כפית מלח
1/2 כפית סודה לשתייה
1/2 כפית אבקת אפייה
200 גרם שוקולד מריר ולבן קצוץ (אפשר גם פצפוצי שוקולד)

קדימה ללכלך את המטבח...
במיקסר (במג'ימיקס הסגול המהממם שלי....) מקציפים חמאה רכה עם סוכר עד לאיחוד מרגש, מוסיפים את התמצית וניל והביצים וממשיכים להקציף (במהירות איטית). מוסיפים את הנס קפה וממשיכים לערבל על מהירות איטית.










בקערה נפרדת מערבבים את הקמח, מלח, סודה לשתייה ואבקת אפייה ואז מוסיפים למיקסר - כף כף, שיבלע לאט בתערובת.

קוצצים את השוקולדים ומכניסים למיקסר ומערבלים קלות!
(אני יודעת שיש טרנד לקנות שוקולדים יקרים - אבל אני ממליצה בחום (שוב) על השוקולד המריר של שוספרסל - כי הוא טעים ובייבוא משוויץ והמחיר שלו סביר (יותר זול מעלית....) ויש לו 60% מוצקי קקאו - עלה לי 10 ש"ח ל-2 יחידות).


על נייר אפייה בעזרת 2 כפיות (כן כפיות - אחרת יוצאות עוגיות גדולות מידי כפי שתראו שיצא לי במגש הראשון...) מניחים על המגש כפית מהתערובת ומשאירים רווחים גדולים.
לתערובת לא תהיה צורה של עוגיה זה בסדר זה משטתח באפייה...
ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-150 מעלות למשך 10-12 דקות.
מוצאים כאשר העוגיות לא שזופות מאוד אלא לבנבנות - אין להזיז אותן 5 דקות לפחות מהמגש הן נורא רכות ומתקשות מחוץ לתנור. אחרי 5 דקות ניתן להעביר למשטח צינון (שלי אין! אז ציננתי אותן במסננת....חחח - יצירתית לא?).

התערובת...יאמי!
מבט מהתנור






לאחר שיצאו מהתנור
מצטננות בכייף.....


 בתאבון!!!!!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה