16.11.12

מאפינס לימון


איזה לחץ וחרדה חצי מדינה מופצצת בלי הפסקה, עכשיו גם אזור המרכז מצטרף "לחגיגה". ברגעים כאלו אני דבוקה לטלוויזיה, כמו כל עם ישראל, אבל בשביל לשחרר לחץ אני נכנסת למטבח לבשל ולאפות. זה מסיח את דעתי לכמה שניות.
כמה מהעבודה שלי גויסו, בן דוד שלי קיבל טלפון בארבע לפנות בוקר (!!!!) וגויס - הלוואי שיכולתי לשלוח לכולם סלסלה עם דברים טובים...
על הגז כבר מתבשלים ממולאים, את המתכון אתם יכולים למצוא כאן וגם קציצות עם צנוברים ברוטב עגבניות שלא היה לי כוח לצלם...אבל בקרוב.
אני מקווה שיהיה סופ"ש שקט, בינתיים אתם מוזמנים להכין קצת מאפינס לימוניים - שיעלו חיוך לרגע לפחות....


חומרים

1/2 1 כוסות קמח (רגיל).
אבקת אפייה.
2 ביצים.
1/2 כוס שמן.
1/2 כוס חלב.
2/3 כוס סוכר.
2 כפיות תמצית וניל.
קליפת לימון מגוררת מלימון שלם.

זיגוג (לא חובה)
מיץ מלימון אחד + 1/4 כוס סוכר.

אז קדימה לעבודה

נפריד את הביצים.
נקציף את החלבון עם הסוכר, עד לקבלת קצף יציב





נוסיף את החלמונים, או כמו שאני קוראת להם - הצהובים...


ואת גרידת הלימון


ומיץ מלימון סחוט


נכניס את כל שאר החומרים: כוסות הקמח, אבקת אפייה, 1/2 כוס שמן, 1/2 כוס חלב ותמצית הוניל - למיקסר ונערבל על מהירות נמוכה.
לאחר מכן נכניס לתבנית שקעים או לתבנית אינגליש קייק.


ועכשיו לתנור בחום בינוני ל-20 עד 30 דקות.
וזה מה שנקבל....




טיפ לגיוון

לאחר שהמאפינס מצטננים קצת, נחמם את חומרי הזיגוג במיקרו ל-20 עד 40 שניות (תלוי במיקרו...) ונערבב היטב ונחורר את המאפינס בקיסם ונשפוך את הזיגוג כך שיחדור פנימה.

בתאבון.... :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה